مدیرکل ثبت اسناد واملاک مازندران گفت : سنددار کردن 500 بقاع متبرکه و اماکن دینی و رقبات آن و تبدیل 200 جلد از اسناد قدیمی اماکن مذهبی به تک برگ از برنامه های کاری ثبت اسناد واملاک مازندران در سال جاری است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، محمد حسن بهادر در گفت و گو با ما عنوان کرد : در انواع اسناد مالکیت صادره براساس قوانین موضوعه موقوفه، منابع طبیعی، اراضی موات، طرح مسکن مهر و غیره سند موقوفه با 67 درصد رشد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به آموزش نیروهای شاغل استان در آینده نزدیک بیان کرد : با عنایت به الکترونیکی شدن بخش اعظم فرآیندهای ثبتی و ضرورت به آموزش منابع انسانی و با توسعه بخش فن آوری و اطلاعات می توان امید بیشتری به حفظ شرایط موجود و با ارتقای سطح کمی و کیفی، اسناد مالکیت برای اشخاص حقیقی یا حقوقی داشت.
 
 بهادر افزود : در سال گذشته 746 سند مالکیت از اراضی موقوفات با بیش از 19 هزار و 432 رقبه به مساحت 202میلیون 896 هزار و 697 مترمربع صادر شد که این میزان در قیاس با سال 93 سه برابر و نسبت به سال 92 با 76 برابر رشد را نشان می دهد که این موفقیت  معلول  تعامل و  همکاری مناسب  همه  همکاران ثبت اسناد و اوقاف دانست.
 
بهادر از تثبیت مالکیت بیش از 202 میلیون و 896 هزار و 697 مترمربع  از اراضی موقوفات مازندران، در سال گذشته خبر داد.
 
مدیرکل ثبت اسناد واملاک مازندران با اشاره به برنامه ابلاغی سال 95 خاطرنشان کرد : صدور سند مالکیت 9 هزار رقبات موقوفات منفعتی فاقد متولی، تبدیل 500 جلد از اسناد قدیمی به تک برگی، سنددار کردن 500 بقاع متبرکه و اماکن دینی و رقبات آن و تبدیل 200 جلد از اسناد قدیمی اماکن مذهبی به تک برگ از برنامه های کاری ثبت اسناد واملاک مازندران خواهد بود و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری بتوان بیش از سهمیه تعیین شده این استان سند صادر شود.
/2759/